تعلل وزارت راه و شهرسازی در مقابله با تغییر کاربری اراضی
 پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
خسروی مطرح کرد
 

 

تعلل وزارت راه و شهرسازی در مقابله با تغییر کاربری اراضی
عضو کمیسیون عمران در مجلس با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در مقابله با تغییر کاربری اراضی تعلل می‌کند، گفت: در حال حاضر ۸۰ الی ۱۳۰ هکتار از اراضی پارک ولایت تهران تغییر کاربری داده که این اقدام با نقشه اولیه پارک مغایرت دارد.

تعلل وزارت راه و شهرسازی در مقابله با تغییر کاربری اراضی

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از باشگاه خبرنگاران؛”علیرضا خسروی” نماینده سمنان و مهدی‌شهر درمجلس،با اشاره به تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تبدیل آن به ویلا، اظهار داشت: تغییر کاربری اراضی با نظر وزارتخانه راه و شهرسازی صورت می‌گیرد و متاسفانه این نهاد در این راستا تعلل می‌‌کند.

 

خسروی ادامه داد: در حال حاضر اتفاق‌هایی در این راستا در باغ سیب کرج و پارک ولایت تهران رخ داده که در این پارک بین ۸۰ الی ۱۳۰ هکتار تغییر کاربری صورت گرفته که با نقشه اولیه پارک مغایرت دارد.

خسروی افزود: در شمال کشور نیز روزانه شاهد هستیم که بسیاری از زمین‌های کشاورزی تغییر کاربری می‌دهند و جایشان را به ویلاهای لوکس می‌دهند.

عضو کمسیون عمران با ابزار تأسف از اینکه در روز روشن این اقدامات صورت می‌گیرد، تأکید کرد: این زمین‌ها نیازمند امکاناتی از جمله: آب، برق، گاز و خدماتی دیگرند که این خدمات‌دهی با دستورات و مجوزهای افرادی صورت می‌گیرد و مشخص است که بخش‌های مختلفی در این زمینه با یکدیگر هماهنگی دارند و ضرری را که در این راستا به جامعه می‌زنند را مشاهده نمی‌کنند.

خسروی با تأکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی در شفاف‌سازی این مسئله باید مسئولیت‌پذیری بیشتری داشته باشد، گفت: کمیسیون ماده ۱۰ وزارت جهاد کشاورزی نیز باید در این راستا فعال‌تر باشد، همچنین بهیاری‌ها، بخشداری‌ها و شوراهای استان‌ها نیز می‌توانند به این امر توجه ویژه‌ای کرده و مسئولیت بیشتری از نهادهای ذی‌ربط داشته باشند.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: در موضوع تغییر کاربری اراضی، قوانین کمی نداریم اما مدیریت کافی وجود ندارد و با یک مدیریت منسجم می‌توان این مسئله را مورد بررسی قرار داد./





تاریخ: چهار شنبه 19 شهريور 1393برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 29
بازدید کل : 109768
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت